ΤΡΟΦΙΜΑ

ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΡΤΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ

Έκδοση 7
Έτος Δημοσίευσης Απρίλιος, 2020
Χώρα Ελλάδα
Τιμή 670,00€

ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΡΤΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ

Στον κλάδο της βιοτεχνικής αρτοποιίας λειτουργούν 9.025 αρτοποιεία, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για το 2017 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία). Πρόκειται για οικογενειακής κυρίως μορφής, που ασχολούνται με την παραγωγή διαφόρων ειδών αρτοποιίας. Επιπλέον, αρκετές επιχειρήσεις ασχολούνται παράλληλα με την παραγωγή ή /και εμπορία ειδών ζαχαροπλαστικής. Ομοίως και στον τομέα της παραγωγής ειδών ζαχαροπλαστικής δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι οποίες διακρίνονται σε: α) Μονάδες παραγωγής ειδών ζαχαροπλαστικής οι οποίες διαθέτουν ποικιλία προϊόντων κυρίως χονδρικώς σε άλλα ζαχαροπλαστεία - καταστήματα λιανικής, επιχειρήσεις εστίασης, κλπ. β) Μονάδες παραγωγής οι οποίες διαθέτουν τα προϊόντα τους κυρίως λιανικώς μέσω δικών τους καταστημάτων και κατά δεύτερο λόγο πωλούν σε άλλα καταστήματα.
Η αγορά είναι κατακερματισμένη μεταξύ πληθώρας επιχειρήσεων / καταστημάτων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, 15 μεγάλες αλυσίδες βιοτεχνικής αρτοποιίας οι οποίες εκμεταλλεύονται συνολικά 272 καταστήματα υπολογίζεται ότι κάλυψαν από κοινού περίπου το 15% της συνολικής αξίας της αγοράς το 2018. Επιπλέον, 13 μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ζαχαροπλαστικής οι οποίες εκμεταλλεύονται συνολικά 194 καταστήματα υπολογίζεται ότι κάλυψαν από κοινού περίπου το 17%-18% της συνολικής αξίας της αγοράς το 2018.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών της βιοτεχνικής αρτοποιίας στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 4,4% το 2019 έναντι του 2018.
Το φρέσκο ψωμί καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της αξίας της αγοράς της βιοτεχνικής αρτοποιίας με εκτιμώμενο ποσοστό της τάξης του 60%-65%.
Μετά από μία περίοδο (2010-2016) συνεχούς μείωσης της αξίας της αγοράς, τη διετία 2017-2018 παρατηρούνται τάσεις ανάκαμψης. Ειδικότερα, η συνολική εγχώρια αγορά των εργαστηρίων ζαχαροπλαστικής σημείωσε αύξηση 3,6% το 2019 έναντι του 2018.
Μεθοδολογία Εκπόνησης Κλαδικών Μελετών
Περιορισμοί της Μελέτης
Γενικά Πληροφοριακά Στοιχεία
Εισαγωγή
Περιγραφή Βιοτεχνικής Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής
Θεσμικό Πλαίσιο
Η Ζήτηση Προϊόντων Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής Παράγοντες που Επηρεάζουν τη Ζήτηση
Έρευνα Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος
Έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών ΕΛ.ΣΤΑΤ.
Μακροοικονομικό Περιβάλλον
Η Προσφορά του Κλάδου
Δομή και Διάρθρωση του Κλάδου
Κατανομή των Επιχειρήσεων της Μελέτης ανά Γεωγραφική Περιφέρεια
Κατανομή των Επιχειρήσεων της Μελέτης ανά Νομική Μορφή Πωλήσεις Επιχειρήσεων του Κλάδου
Ανάλυση Κινδύνου του Κλάδου
Πιστοληπτική Ικανότητα των Επιχειρήσεων Αρτοποιίας της Μελέτης
Μεταβολή Αξιολογήσεων των Επιχειρήσεων Αρτοποιίας της Μελέτης
Πιστοληπτική Ικανότητα των Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής της Μελέτης
Μεταβολή Αξιολογήσεων των Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής της Μελέτης
Πιστοληπτική Ικανότητα των Επιχειρήσεων του Κλάδου
Συναλλακτική Συμπεριφορά των Επιχειρήσεων
ICAP Covid Sector Check
Χρηματοοικονομική Ανάλυση Εταιρειών του Κλάδου
Χρηματοοικονομικοί Δείκτες Εταιρειών Βιοτεχνικής Αρτοποιίας
- Δείκτες Κερδοφορίας
- Δείκτες Αποδοτικότητας
- Δείκτες Ρευστότητας
- Δείκτες Χρηματοοικονομικής Διάρθρωσης
- Δείκτες Δραστηριότητας
- Ομαδοποιημένος Ισολογισμός Επιχειρήσεων Βιοτεχνικής Αρτοποιίας
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Βιοτεχνικής Αρτοποιίας Βάσει Κερδοφορίας
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Βιοτεχνικής Αρτοποιίας Βάσει Ενεργητικού
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Βιοτεχνικής Αρτοποιίας Βάσει Ιδίων Κεφαλαίων
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Βιοτεχνικής Αρτοποιίας Βάσει Επιλεγμένων Αριθμοδεικτών
Χρηματοοικονομικοί Δείκτες Εταιρειών Ζαχαροπλαστικής
- Δείκτες Κερδοφορίας
- Δείκτες Αποδοτικότητας
- Δείκτες Ρευστότητας
- Δείκτες Χρηματοοικονομικής Διάρθρωσης
- Δείκτες Δραστηριότητας
- Ομαδοποιημένος Ισολογισμός Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής Βάσει Κερδοφορίας
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής Βάσει Ενεργητικού
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής Βάσει Ιδίων Κεφαλαίων
- Κατάταξη Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής Βάσει Επιλεγμένων Αριθμοδεικτών
Η Εγχώρια Αγορά Βιοτεχνικής Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής
Κατανομή Επιχειρήσεων
Αλυσίδες Καταστημάτων Αρτοποιίας – Ζαχαροπλαστικής
Εγχώρια Αγορά Επιχειρήσεων Βιοτεχνικής Αρτοποιίας
Εγχώρια Αγορά Επιχειρήσεων Ζαχαροπλαστικής
Η Αγορά Ειδών Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής στην Ε.Ε.
Η Ευρωπαϊκή Παραγωγή Ειδών Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής
Η Παραγωγή Ειδών Αρτοποιίας : Γερμανία – Ισπανία
Η Παραγωγή Ειδών Αρτοποιίας : Γαλλία – Ιταλία
Η Παραγωγή Ειδών Αρτοποιίας : Μ. Βρετανία
Η Παραγωγή Ειδών Ζαχαροπλαστικής : Γερμανία – Ισπανία
Η Παραγωγή Ειδών Ζαχαροπλαστικής : Γαλλία – Ιταλία
Η Παραγωγή Ειδών Ζαχαροπλαστικής : Μ. Βρετανία

Συμπεράσματα - Προοπτικές
Ανάλυση του Ανταγωνιστικού Περιβάλλοντος (Porter)
Ανάλυση SWOT Τάσεις και Προοπτικές
-Ισολογισμοί Εταιρειών του Κλάδου
-Benchmarking Εταιρειών του Κλάδου
-Προφίλ Εταιρειών του Κλάδου